11. nap

2013.07.30.

Mivel tegnap este elég későn és fáradtan értünk haza, csak egy kis beköszönőre maradt időnk és energiánk, szóval most pótoljuk a tegnapi, tartalmasabb posztot.

Elág sűrűn telt a napunk, reggel elmentünk a Senator Házba reggelizni, ahol elfogyasztottuk a svédasztalos reggelinket, friss narancslével, tejjel, ropogós császárzsömlével, és isteni házi lekvárral. Rögtön utána rohantunk Habis László polgármester úrhoz, aki az önkormányzaton, az irodájában fogadott minket, ahol az Eger TV is megjelent. Beszélgettünk egy jót a város újulásairól, arról, hogy hogyan érezzük magunkat, és elintézte nekünk, hogy felmehessünk majd, a felújítás alatt álló Dobó téri Minorita templom állványzatára fotózni. A polgármester úr körbevezetett az épületben, megmutatta a festményeket, a marcipánból készült címereket, és nem utolsó sorban magát a gyönyörű dísztermet, ahová az irodáján keresztül egy "titkos" ajtón át mentünk be, ami nem kis csalódásunkra nem egy könyv elmozdításával, vagy egy titkos gomb megnyomásával nyitódik.

Ezután bringával tekertünk is fel a várba, mert ott várt ránk a Kossuth rádió egyik munkatársa, a vár vezetősége, és egy nagyon kedves idegenvezető hölgy, aki körbevezetett minket a vár kiállításain, amik hétfő lévén be voltak zárva, nekünk kinyitották. Először a Hősök termébe mentünk be, ahol középen Dobó síremléke található, körben pedig óriási szobrok helyezkednek el, akik olyan embereknek állítanak emléket, mint például Tinódi Lantos Sebestyén, vagy az egri várat védő nők.

Ezután lementünk a panoptikumba, ahol nagyon élethű viaszszobrok mutatják be a kor híres alakjait, mindenki megtalálható ott az Egri csillagok szereplői közül, Vicuskától Jumurdzsákig. Egészen rémisztőek tudnak lenni, a szemük nagyon el van találva, néha arra vár az ember, hogy megmozduljon valamelyik, és kiderüljön, hogy csak egy unatkozó dolgozó állt be ijesztgetni.

Sajnos a 3D-s mozit nem tudtuk megnézni, majd valamelyik nap pótoljuk, de kárpótlásul megnéztük a Elődeink fegyverei - fegyvereink elődei nevű fegyverkiállítást, ahol rengeteg érdekes puska, kard, és más fegyver volt, az egyik kard például Szent István testőrségének a tagjáé volt, tehát 1000 éves körüli kard. Nekem nagyon tetszett még a japán szamurájkard is, a hozzá tartozó páncéllal, és a Mauser puskák az első világháborúból nagy kedvenceim.

A múzeumok után íjászkodtunk is a várban, talán kis koromban fogtam utoljára íjat, de meglepően jól ment, a Kata is nagyon ügyesen lőtt. Azóta azon gondolkozom, hogy vásárolok egy íjat, mert nagyon megtetszett a dolog, de ez még várat magára.

Miután lementünk a várból, Kata nagy örömére egy szépészeti kezelésre voltunk hivatalosak Kelemeny Anihoz, aki az Oriflame független direktora. Kata arcát Ani először megtisztította, leradírozta, tonizálta, majd hirdratáló krémmel kezelte le. Közben az egész arca, a különböző kencéktől kék-zöld-rózsaszín színben pompázott. Ani közben mesélt nekünk az egész márkáról és annak rendszeréről, és arról, hogy tulajdonképpen mi is ez az egész. Nagyon érdekes volt. Megkóstoltunk még két étrend kiegészítő shake-et, és elköszönéskor még ajándékot is kaptunk. Én egy nagyon finom illatú parfümöt, és egy férfi kézkrémet, Kata pedig egy új BB krémet, egy szempillaspirált, egy szemhéjtust és egy arclemosó tonicot, amitől teljesen be volt zsongva! Ezúton is nagyon szépen köszönjük.

Eléggé elhúzódott a bemutató kezelés, ezért késve érkeztünk Sike Tamáshoz borkóstolóra, de természetesen nem haragudott, körbevezetett minket a pincében, és megmutogatott mindent ami a borkészítéshez elengedhetetlen. Elkezdtük a kóstolót, az asztalon nagyon finom sajttál volt, amiből az este alatt még 3 elfogyott. Egy nagyon friss nagyon könnyű Pezsikével kezdtünk, ami egy gyöngyözőbor és a Kata rögtön megszerette, utána szépen sorban jött a többi, sajnos nem írtuk fel milyen sorrendben, mert Tamás "előadása" annyira lekötött minket, hogy teljesen megfeledkeztünk minden dolgunkról, de megkóstoltunk egy Egri Csillagot, egy 2008-as és egy 2009-es Egerszóláti Olaszrizlinget, egy Egri Szürkebarátot, Egri Chardonnay-t, ami után jött egy Egri Kékfrankos Rosé, ami mellé már tálalták is a vacsorát, amit Sike Tamás maga főzött nekünk. A vacsora sült kacsacomb volt, káposztás tészta körettel, és meggyes hagymalekvárral, és 40 fokon 5 órán keresztül konfitált kacsamájjal volt megkoronázva. Desszertnek pedig madártej volt. Mondanom sem kell, milyen finom volt (nagyon), szerintem mindenki el tudja képzelni, hogy ha valaki ilyen finom borokat készít az a konyhában sincs elveszve. Vacsora után jöttek a vörösek, és egy kis extra is. A természetesen kihagyhatatlan Egri bikavér után, még két vörösbort kóstoltunk, de szégyenszemre elfelejtettük, hogy micsodát, de egy titkos recept alapján készült Fügebort nem tudtunk elfelejteni, ami isteni finom volt, sem a pálinkákat, amik legalább olyan minőségiek voltak mint a borok. Összességében nekem eddigi legkedvesebb esténk volt Egerben, biztosan meglátogatjuk még a Sike pincét, és Tamást, amíg Egerben vagyunk, ti se hagyjátok ki, bánhatnátok utólag rendesen.

Mivel rengeteg fotó készült belinkeljük a facebook-os fotómappát, ahol mind a közel 200 fotót megnézhetitek a tegnapunkról!  A fotómappa itt elérhető!

komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.